czwartek, 21 marca 2013

Drożdże na włosy

Z czym kojarzą Wam się drożdże ??? Mi osobiście z chałką, i ciastem drożdżowym ze śliwkami.No cóż okazuje się że sprawdzają się też świetnie na włosy. Nie przedłużając zaczynam :)

1.Czym są drożdże
Drożdże to tak naprawdę grzyby. Wykorzystuje się je m.in w piekarnictwie.Występują ich różne gatunki ale chyba najbardziej znane to drożdże piekarskie i piwne.

2. Jaki wpływ na nasze włosy mają drożdże
Drożdże naprawdę przyśpieszają porost włosów.Możemy je stosować zewnętrznie jak i wewnętrznie ( o tym niżej). Dodatkowo pomagają przy wypadaniu włosów czy trądziku.

3. Jak je stosować wewnętrznie
Pijąc zmiksowanie z bananami lub w postaci kakao, malinowej herbatki lub zupki z proszku.Należy jadnak pamiętać żeby drożdże zabić zalewając je wrzącą wodą lub mlekiem ponieważ zaczną się fermentowac w naszym żołądku. Następnie czekamy ok.15 minut i możemy dodawać dodatki. Teraz kilka przepisów które pozwolą Wam zredukować "pyszny" smak drożdżowego napoju.
" Bananowe szaleństwo"
  • 1/2 szklanki wrzącej wody
  • 1/2 szklanki soku bananowego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 kostki drożdży
Całość dokładnie mieszamy i wypijamy ze .....smakiem
"Kakaowa przygoda"
  • 1 szklanka wrzącego mleka
  • 2 łyżki kakao
  • 1/4 kostki drożdży
Całość dokładnie mieszamy i wypijamy ze.....smakiem
"Dziewczyny jak maliny"
  • 1 szklanka wrzącej wody
  • 5 łyżek soku malinowego
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/4 kostki drożdży
Całość dokładnie mieszamy i wypijamy ze.......smakiem

4.Jakie drożdże stosować
Jeżeli nie możemy przemóc się w piciu drożdży to możemy spróbować je brać w tabletkach które łatwo dostać w aptece. Ja osobiście prowadziłam taką kurację i byłam bardzo zadowolona. Teraz postanowiłam spróbować pić drożdże i powiem Wam że nie jest tak źle.

 Dostepne w każdym sklepie spożywczym. Kostka kosztuje ok 1.50 zł.Dość dobrze się rozpuszczają ale mają bardzo mocny smak.

 Również dostępne w każdym sklepie spożywczym.Kosztują ok. 2 zł.
 Jedne z moich ulubionych drożdży.Kosztują ok.1zł, świetnie się rozpuszczają i mają dość delikatny smak.

Ja obecnie piję drożdże z Biedronki.Kosztują 89 groszy i są naprawdę bardzo fajne.

5.Drożdże zewnętrznie
Możemy sobie robić z nich maseczkę na włosy i skórę głowy. Jeśli jesteście posiadaczkami przetłuszczającej się skóry głowy ( tak jak ja) to to będzie dla was strzałem w dziesiątkę. Maseczka ograniczy przetłuszczanie się skalpu, przyśpieszy porost a może i pomoże w walce z wypadaniem ..

  • 1/4 kostki drożdży
  • kilka łyżek gorącej wody
  • 2 łyżki maski lub odżywki
  • 10 kropli gliceryny
  • 1/2 łyżki nafty kosmetycznej
  • 1 łyżka oleju
Drożdże rozpuszczamy w gorącej wodzie i dodajemy pozostałe składniki. Całość dokładnie mieszamy i nakładamy na skalp i włosy. Trzymamy 1-2 godziny pod czepkiem i ręcznikiem następnie dokładnie myjemy głowę szamponem. Rytuał powinnyśmy powtarzać najlepiej przed każdym myciem ewentualnie 2-3 razy w tygodniu przez 2 miesiące.
Pozdrawiam Serdecznie <3

3 komentarze:

  1. raz nałożyłam drożdże na włoski, jednak wyszły mi za rzadkie, więc dodałam spiruliny, co w efekcie dało cudnie miękkie włoski - co do picia to jestem na nie, ze względu na zbyt dużą zawartość puryn w drożdżach - jako zamiennik (bo zakładam, że pijesz dla witamin z grupy B) polecam pyłek kwiatowy - sama dobroć:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyłek kwiatowy też przyjmuję ale w celu wzmocnienia organizmu :) Jak na razie zaczęłam pić drożdże i nic nie mogę ma ich temat powiedzieć ale miałam romans z tabletkami Humavit i tabletkami " drożdże z pokrzywą" i efekty były zaskakujące

    OdpowiedzUsuń
  3. tu http://modafon.pl/508-drozdze-na-wlosy.html można o tym poczytać

    OdpowiedzUsuń

Zależy mi na każdym moim czytelniku. Jeżeli macie możliwość - komentujcie. Wywołujecie tym zawsze uśmiech na mojej twarzy :)
Przyjmuję także tematy na zamówienie. ŚMIAŁO WYPOWIADAJCIE SIĘ W KAŻDEJ SPRAWIE.Słowa krytyki zawsze motywują :)