poniedziałek, 25 marca 2013

Wcierka DIY na przyśpieszenie porostu

 
Dziś przychodzę do Was z własnoręcznie zrobioną wcierką do włosów.Z gotowych produktów potrzebna Wam będzie tylko woda pokrzywowa lub brzozowa i olejek eteryczny

Co potrzebujemy ???

  • 4 łyżki wody pokrzywowej lub brzozowej
  • 2 łyżeczki nasion kozieradki
  • 1 łyżeczka skrzypu
  • 1 łyżeczka pokrzywy
  • 1 łyżeczka korzenia łopianu
  • 5 kropli olejku eterycznego (pomarańczowy,lawendowy,cedrowy)
  • 3/4 szklanki wrzącej wody
Co robimy ???
Kozieradkę, skrzyp, pokrzywę i łopian ( można oczywiście dodać swoje zioła) zalewamy wrzącą wodą i odkładamy na 1 godzinę. Po upływie czasu ziółka oddzielamy od naparu i wyrzucamy :) Dodajemy wodę brzozową lub pokrzywową i olejek eteryczny. Wszystko bardzo dokładnie mieszamy i przelewamy do buteleczki. Wcieramy w skórę głowy najlepiej codziennie wykonując przy tym delikatny masaż.Eliksir można przechowywać ok. 3 tygodni, najlepiej w lodówce.

                                

9 komentarzy:

  1. Ukradłaś mi pomysł ;)

    A zrobiłaś już tą wcierkę? ile czasu można ją przechowywać


    Ps w ustawieniach usuń weryfikację obrazkową przy komentarzach bo jest to niesamowicie męczące

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zrobiłam :) Można ją przechowywać ok 3 tygodnie ponieważ alkohol zawarty w wodzie brzozowej/pokrzywowej ją zakonserwuje :)

      Usuń
    2. a jak tam porost? zwiększył się??

      Usuń
    3. Tak jak pisałam w ostatnim poście włosy rosną mi ok 3.5 cm :)

      Usuń
    4. Też jestem ciekawa jak zadziałała :).

      Usuń
    5. Mam nadzieję że się na niej nie zawiedziecie :)

      Usuń
  2. Wreszcie tu trafiłam :)
    Widzę, że blog się serio rozwija :D
    Niezalogowana, ale zapraszam do siebie :)
    http://everyone-loves-some1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. 3,5 cm :o ? Ja też tak chcę! :) Muszę wykonać taką wcierkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest oczywiście tylko i wyłącznie sprawa wcierki :) Oprócz tego wcieram też amlę, piję skrzypokrzywę i biorę drożdże w tabletkach :)

      Usuń

Zależy mi na każdym moim czytelniku. Jeżeli macie możliwość - komentujcie. Wywołujecie tym zawsze uśmiech na mojej twarzy :)
Przyjmuję także tematy na zamówienie. ŚMIAŁO WYPOWIADAJCIE SIĘ W KAŻDEJ SPRAWIE.Słowa krytyki zawsze motywują :)