czwartek, 14 marca 2013

Wypadające włosy - mam na nie sposobów kilka

Czy kiedykolwiek masowo wypadały Wam włosy ???? Jeżeli nie to jesteście szczęściarami.Nie ma nic gorszego jak masa martwych włosów pod prysznicem , w umywalce, na poduszce , swetrach itd. Ten post nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla osób z wypadającymi włosami ale także dla tych którym ten problem może dokuczyć w przyszłości.



Przyczyny wypadania włosów
Może być ich wiele ( tak jak przy przetłuszczaniu się skóry głowy) ale najczęściej wynikają one z niedoborów witamin, chorób, problemów hormonalnych , pory roku,stresu nieodpowiedniej pielęgnacji lub używania nieodpowiednich kosmetyków.Ja niestety  nie jestem lekarzem i w sprawach medycznych Wam nie pomogę ( zalecam zwrócenie się do lekarza rodzinnego lub dermatologa który wyśle Was na odpowiednie badania).Wypadanie włosów często towarzyszy odstawieniu suplementów (np.skrzypowita, belissa , Merz Special)lub zaprzestaniu picia drożdży oraz skrzypokrzywy.

Kiedy możemy mówić o wypadaniu włosów
Włosy wypadają i nikogo to nie dziwi. Dziennie tracimy ich ok 50-100. Jeżeli limit zostanie przekroczony to możemy mówić o problemie wypadania włosów. Nie trzymajmy się jednak kurczowo liczb. Każda osoba wie ile ok włosów dziennie traci.Jeżeli zauważymy że ta liczba zaczyna się zwiększać to ......czas na walkę z wypadaniem .

Suplementy diety i inne wewnętrzne sposoby
Producenci bardzo często atakują nas słowami preparat " na wzmocnienie włosów , skóry i paznokci". W aptekach pojawia się coraz więcej suplementów diety przeznaczonych na wypadanie włosów. Ich ceny sięgają nawet 200 zł !!! Oczywiście wybór należy do nas , ale ja polecam Wam skorzystać ze środków tanich i bardzo skutecznych które sprawdziłam sama lub słyszałam o nich dużo dobrych recenzji.


  • Drożdże piwne - 7-8 zł dostępne w każdej aptece.
  • Humavit "skrzyp i pokrzywa" - mój absolutny faworyt.Jestem już po 2 kuracjach specyfikiem i za każdym razem efekt jest świetny.11-12 zł w aptece lub sklepie zielarskim.
  • Calcium Pantothenicum - 6-8 zł.Dostępny w aptece. Naprawdę przyśpiesza wzrost włosów i pomaga przy wypadaniu.
  • Merz Special - ok.35 zł w aptece. Słyszałam o nim wiele dobrego.
  • Drożdże - dostępne.....w sklepie spożywczym za 1.5 zł. Naprawdę pomagają przy wypadaniu włosów , ale niesteny nie wszystkim smakują.
  • Skrzypokrzywa - czyli popularna herbatka ze skrzypu i pokrzywy. O jej działaniu chyba nie muszę mówić.....:)


Szampony,maski i odżywki przeznaczone do wypadających włosów
W sklepach kosmetycznych i aptekach coraz częściej spotykamy szampony i odżywki przeznaczone z myślą o wypadających włosach.Ja niestety nie wierzę w ich moc ponieważ szampon ma za krótki kontakt ze skórą głowy , a odżywkę nakładamy tylko "od ucha w dół" Zupełnie inne są maski , które naprawdę mogą pomóc.Polecam zainwestować w maskę do włosów Pilomwax lub Rainforest Wax.Osoby mieszkające w Anglii mają bardzo fajną sytuację - za Waxa który w Polsce kosztuje ok 40 zł zapłacą 1 funta.

Wcierki

Tak tak te panie mogą bardzo nam pomóc. Wcierki powinnyśmy stosować regularnie ( najlepiej codziennie) wykonując przy nakładaniu ( wacikiem,strzykawką lub specjalnie do tego przugotowanym urządzeniem) delikatny masaż.Oto wcierki które polecam:


  • Woda brzozowa - do kupienia w kiosku ,sklepie kosmetycznym. Kosztuje 3-4 zł.
  • Woda pokrzywowa-do kupienia w kiosku ,sklepie kosmetycznym. Kosztuje 3-4 zł.
  • Capitavit - do kupienia w aptece za 8 zł
  • Joanna Rzepa - dostępna w Super-Pharm za 8-9 zł
  • Kuracja Vichy - dostępna w aptekach.Cena to ok. 140 zł
  • Seboradin z czarną rzepą- W aptece za ok. 15-18 zł
  • sok z czarnej rzepy
  • sok z cebuli
  • olej lniany
  • olej kokosowy
  • olej rycynowy
  • nafta kosmetyczna
I nie zapominajmy też o tym aby delikatnie spinać włosy gumką bez metalowych elementów.

Mam nadzieję że Wam pomogłam :)
P.S Post stworzony z myślą o Justynie :p

1 komentarz:

  1. Dziekuje za ten post :)
    Myślę, że to pomoże.. Ale przy moich włosach to bardzo mały problem :D ^^

    OdpowiedzUsuń

Zależy mi na każdym moim czytelniku. Jeżeli macie możliwość - komentujcie. Wywołujecie tym zawsze uśmiech na mojej twarzy :)
Przyjmuję także tematy na zamówienie. ŚMIAŁO WYPOWIADAJCIE SIĘ W KAŻDEJ SPRAWIE.Słowa krytyki zawsze motywują :)